Hakkında

Gıda Teknolojisi Programı Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu bünyesinde açılmıştır (YIL GEREKLİ). Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler Gıda Teknolojisi alanında "ön lisans derecesi" (Associate of Science) almaya hak kazanırlar. Öğrencilerin mezun olabilmeleri için dört yarıyılda toplamda 120 AKTS başarıyla tamamlamış olmalıdır.  Programın dili Türkçedir
 
MİSYON
 Gıda teknolojisinin, gıda biliminin, gıda güvenliğinin gelişmesine katkıda bulunan, girişimci, yaratıcı, mesleki açıdan yetkin ve donanımlı, toplumsal sorumlulukların ve ahlaki değerlerin farkında olan, gıda teknikerleri yetiştirmektir.
 
VİZYON
Gıda teknolojisi alanında kamu ve tüketicilerin değişen gereksinimlerini göz önüne alarak sanayi ve kamu kuruluşlarına yol gösteren, sanayi ile ortaklaşa çalışan, toplum yararını göz önünde tutan ve kendine güvenen, yaptığı işin bilincinde olan gıda teknikerleri yetiştiren, ulusal ve uluslararası alanda tanınan bir program olmaktır.
 
DEĞERLERİMİZ
Gıda İşleme Bölümü, Gıda Teknolojisi Programı” ile öğrencilere birçok bilgi, beceri yanında bazı değerler kazandırılması da amaçlanır.
 
  • Dürüstlük ve Güvenilirlik
  • Bilimsellik, Liyakat ve Adalet
  • Yenilikçilik, Verimlilik ve Kalite
  • Paylaşımcılık, Katılımcılık ve Değerlere Saygı
  • Sosyal Sorumluluk ve Çevreye Duyarlılık
  • İnsan Hak ve Özgürlüklerine Saygı
 
HEDEFLER
 
Gıda İşleme Bölümü, Gıda Teknolojisi Programı” ile öğrencilere birçok bilgi, beceri ve yetkinlik de kazandırılır. Bu kazanımlar ve yetkinlikler aşağıda belirtildiği gibidir;
 
  • Temel düzeyde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda kullanabilme becerileri kazanma.
  • Mesleki alanda edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme.
  • Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
  • Mesleki uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
  • Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
 
AKADEMİK PERSONEL
Bolu Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Gıda Teknolojisi programında 1 Doçent ve 1 Doktor öğretim üyesi görev yapmaktadır.
 
DİKEY GEÇİŞ YAPILABİLECEK BÖLÜMLER
Gıda Teknolojisi Programı mezunlarının dikey geçiş yapabileceği birçok lisans bölümü mevcuttur, Dikey Geçiş Sınavı (DGS) katılarak, aşağıda isimleri verilen bölümlerden birine dikey geçiş yapabilirler.                                                                                                                 
  • Bitkisel Üretim ve Teknolojileri
  • Gıda Mühendisliği
  • Gıda Teknolojisi
  • Kimya
  • Tarımsal Biyoteknoloji
  • Beslenme ve Diyetetik
  • Bitki Koruma
 
Öğrenci Kontenjanı:
Programımızın öğrenci kontenjanı 30 olarak belirlenmiş olup 2024 yılı itibariyle eğitim ve öğretime başlanacaktır.
 
Yüksekokulumuzdan Mezun Olan Öğrenci Sayısı:
Programımız henüz mezun vermemiştir.
 
Eğitim Alanları:
Programımızda mevcut kampüsümüzde derslikler ve Mühendislik fakültesinde kullanılacak olana laboratuvar imkanlarımız bulunmaktadır.
 
Diğer Alanlar:
Programımızda 90 kişi kapasiteli bir yemekhane, 60 kişi kapasiteli bir kantin bulunmaktadır.
 
PROGRAM EĞİTİM AMAÇLARI
Programın Eğitim Amacı
Türkiye’de nüfusun artmasına paralel olarak insanların temel ihtiyaçları arasında yer alan gıda talebinin karşılanabilmesi adına gıda sanayi daha fazla imalat yapabilmek için kendi üretim kapasitelerini arttırmak zorunda kalacaktır. Ayrıca gıda sektörünün dış gelişmelere paralel olarak gelişmesi, kaliteli üretimin artması ve dış pazarda rekabet etmesi, çok hızlı olan bilimsel ve teknik gelişmelerin yakından izlenmesi, teknoloji transferi, çeşitli ve kaliteli ürünlerin üretimi gibi zorunlulukları doğurmaktadır. Diğer endüstri dalları arasında hızla gelişme gösteren bu alan, gıda maddelerini sağlık koşullarına uygun olarak üreten, kalite kontrol ve diğer laboratuvar çalışmalarını en iyi şekilde yapan yetişmiş gıda teknikerlerine önemli ölçüde ihtiyaç duymaktadır.
BTBMYO Gıda Teknolojisi Programı olarak bu ihtiyaca cevap vermek ve gıda sanayi hizmet sektörlerinin ara eleman ihtiyacını karşılamak için, gıda ile ilgili kavram ve ilkeleri benimsemiş, yeni sistemleri ve teknolojik yöntemleri takip edebilen, mevcut gıda ürünlerinin üretimini ve kalite kontrolünü yapabilecek birikime ve yeteneklere sahip, gıda güvenliğinin ve kalitesinin temini için gıda ürünlerinin üretim, işleme ve dağıtım aşamalarında asgari teknik ve hijyenik şartları gözeterek, gıda denetim ve kontrol hizmetleri yapabilecek ara insan gücünün yetiştirilmesi amaçlanmaktadır.
Aynı zamanda gıdanın üretiminden tüketimine kadar geçen süreçteki bütün aşamalarda numune alma, alınan numunelerin kalite kontrol analizlerini yapma bilgi ve becerisine sahip iletişim becerisi güçlü, problem çözme yeteneği olan nitelikli işgücü kaynağı da sağlanmış olacaktır.
 
Eğitim- Öğretime Yönelik Amaçlar
Staj imkânlarının artırılması ve üniversite sanayi iş birliği kapsamında daha etkin hale getirilmesi Öğretim elemanlarının haftalık ders yüklerinin azaltılması
Öğretimde bilişim teknolojilerinden yeterince yararlanılması Öğrenci memnuniyet oranının artırılması
Öğretimde bilişim teknolojilerinden yeterince yararlanılması Öğrencilere etkili rehberlik ve danışmanlık hizmeti verilmesi 
 
Bilimsel Araştırmaya Yönelik Hedefler
Fuar, kongre, sempozyum ve seminerlere katılımın artırılması
Üniversite-Sanayi iş birliği koordinatörlüğünün kurulması ve ilişkilerin geliştirilmesi
Bilimsel yayın kalitesinin artırılması
Altyapı Geliştirme Hedefleri
 
İnsan Kaynakları Yönetimi Hedefleri
Akademik ve idari personelin nitelik ve niceliğinin artırılması Bu amaçlar programın web sayfasında yayımlanmıştır.
 
PROGRAMA ÖZGÜ ÖLÇÜTLER
Bu program ölçütleri, başlıklarında elektronik benzeri nitelemeler bulunan programlar içindir. Eğitim programının yapısı, adında geçen teknikerlik alanı yelpazesi içerisinde hem genişlik hem derinlik sağlayacak biçimde olmalıdır. Mezunların aşağıdaki niteliklere sahip olduğu kanıtlanmalıdır:
  • Mesleki alanda edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
  • Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
  • Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
  • Mesleki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
  • Edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
  • İş hayatının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
  • Gıda bilimi ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olabilme.
  • Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olabilme.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme
  • Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olabilme.
  • Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olabilme.
  • İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olabilme.
  • Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanabilme.